divendres, 20 de març del 2015

LA PAH-GIRONA-SALT DENUNCIEM A L'ALCALDE PER TAPIAR PISOS I LI RECLAMEM ELS EMPADRONAMENTS DE LES FAMÍLIES DEL BLOG DIGNITAT


(VERSIÓN EN CASTELLANO AL FINAL DEL DOCUMENTO)




EN REFERÈNCIA A LA SITUACIÓ DELS ALLIBERAMENTS DE PISOS BUITS PROPIETAT DE BANCS A LA PLAÇA CATALUNYA 3 DE SALT, LA PAH-GIRONA-SALT VOLEM FER LES SEGÜENTS 10 PUNTUALITZACIONS:



1.- LA MANCA D'EMPADRONAMENT PER PART DE CiU A SALT ATEMPTA CONTRA ELS DRETS HUMANS I ELS DRETS SOCIALS:

Denunciem que la manca d'empadronament, que de forma il·legal impedeix l'equip de govern de CiU a l'Ajuntament de Salt, provoca greus perjudicis a les famílies:


- Desprotecció dels menors acabats de néixer.
- Hi ha menors que no poden ser escolaritzats.
- No es poden donar d'alta els serveis d'aigua, llum i calefacció.

- Problemes per accedir als Serveis Socials i als Serveis Sanitaris.

Us volem recordar també la normativa legal segons la qual els Ajuntaments tenen l'obligació de fer efectius els empadronaments, encara que les persones no disposin de contractes de lloguer ni d'escriptures d'un habitatge. En aquests casos, personal de Serveis Socials o de la Policia Local s'ha de desplaçar als habitatges per comprovar que les persones o famílies viuen als habitatges i les ha d'empadronar.

Aquesta és la normativa legal que ens empara i que l'equip de govern de CiU de Salt s'està saltant:

FONAMENTS DE DRET:
PRIMER.- Tant l'article 15 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local [modificat per la Llei 4/1996, de 10 de gener] com l'article 54 del Reglament de Població i Demarcació Territorial de les Entitats Locals [en la redacció donada per Reial decret 2612/1996, de 20 de desembre, pel qual es modifica el que es disposa en l'anterior Reial decret 1690/1986, d'11 de juliol] assenyalen taxativament que “Tota persona que visqui a Espanya està obligada a inscriure's en el padró del municipi en el qual resideixi habitualment”.
SEGON.- Per mitjà de Resolució de 4 de juliol de 1997, conjunta de la Presidenta de l'Institut Nacional d'Estadística i del Director general de Cooperació Territorial, es dicten les Instruccions Tècniques als Ajuntaments sobre actualització del Padró municipal, en les quals es disposa entre altres coses que “El Padró és el registre administratiu que pretén reflectir el domicili on resideixen les persones que viuen a Espanya. El seu objectiu és, per tant, deixar constància d'un fet, per la qual cosa, en principi, no ha de resultar distorsionat ni pels drets que puguin o no correspondre al veí per residir en aquest domicili…”, que “la possibilitat que l'Ajuntament sol·liciti del veí el títol que legitimi l'ocupació de l'habitatge (article 59.2 del Reglament) no atribueix a les Administracions locals cap competència per jutjar qüestions de propietat” i que aquest títol pot “fins i tot, no existir en absolut (cas de l'ocupació sense títol d'una propietat aliena, sigui pública o privada). En aquest últim supòsit, el gestor municipal hauria de comprovar per altres mitjans (informe de Policia local, inspecció del propi servei, etc.) que realment el veí habita en aquest domicili, i en cas afirmatiu inscriure-ho en el Padró, amb completa independència que el legítim propietari exerciti els seus drets davant les autoritats o Tribunals competents, que mai seran els gestors del Padró”.
TERCER.- La Llei 30/92, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, disposa en el seu art. 42 l'obligació de l'Administració de dictar resolució expressa en tots els procediments, a notificar-la, i a respectar els terminis establerts, i en els articles 74 i 75 a impulsar el procediment i actuar amb celeritat; igualment, assenyala en el seu art. 53.2 que el contingut d'aquests actes ha d'ajustar-se al que es disposa per l'ordenament jurídic i serà determinat i adequat a les finalitats d'aquells, i en l'art. 54 que tots els actes que responguin a una sol·licitud d'iniciació com les delimitades en l'art. 70, hauran de ser “motivats, amb succinta referència de fets i fonaments de dret”.


2.- ALLIBERAMENT DELS PISOS SEMPRE INFORMANT A LES RESPONSABLES DE L'ASSOCIACIÓ DE L'ESCALA:
Que l'ocupació s'ha fet sempre informant al detall a la Presidenta de l'Escala, tal i com podem demostrar a través de diverses comunicacions i a altres veïns i veïnes de l'immoble. Fins i tot, quatre membres de la PAH vam assistir a una reunió d'escala convocats per la presidenta, on es va informar sobre les situacions d'emergència que vivim a la PAH-GIRONA-SALT i on els veïns i veïnes van votar i decidir per unanimitat donar-nos suport solidari.


3.- VISITA DE PERIODISTES DE SICOM ALS PISOS ALLIBERATS EL 4 DE FEBRER:
Molt abans que l'alliberament dels pisos es conegués, es va realitzar un reportatge periodístic. Això va passar el 4 de febrer. La presidenta de l'escala també n'estava informada i hi van intervenir diversos veïns. Fruït d'aquest rigorós treball periodístic de SICOM, podeu veure aquest vídeo:




4.- QUE QUAN LA POLICIA LOCAL VA CONÈIXER LA SITUACIÓ VA ACTUAR DE FORMA IL·LEGAL, ATEMPTANT CONTRA DRETS BÀSICS DE LES PERSONES, MOLTES D'ELLES MENORS D'EDAT, COM EL DRET A DOMICILI:
Un policia local ens va confirmar que les ordres eren polítiques i que arribaven a través de l'Alcalde, Jaume Torramadé.

Tapiar pisos on hi viuen persones, sense ordre judicial, és un acte criminal que pot arribar a suposar penes de presó. Tot plegat està denunciat als jutjats.


5.- ESTRATÈGIA DE L'ALCALDE TORRAMADÉ DE PRESSIÓ I AMENACES ALS VEÏNS PERQUÈ ENS DEIXESSIN DE DONAR SUPORT:
Que una vegada es va fer pública la situació, l'equip de govern de CiU a  l'Ajuntament de Salt va iniciar l'estratègia de pressió i amenaces contra els veïns. Fins al punt que la va citar il·legalment a la Presidenta de l'Escala a les dependències de la Policia Local. Que CiU pretenia que els veïns es giressin en contra però no ho han aconseguit.


6.- LA PRESIDENTA DE L'ESCALA ES PRESENTA A UNA LLISTA ELECTORAL DE SALT I VEIENT LA DIMENSIÓ QUE AGAFAVA TOT PLEGAT, ES VA ESPANTAR.


7.- LA PAH-GIRONA-SALT ESTEM COMPLETAMENT D'ACORD AMB LES DECLARACIONS DE LA PRESIDENTA QUAN DEMANA A L'AJUNTAMENT DE SALT QUE EMPADRONI A LES FAMÍLIES, PER COMENÇAR A RESOLDRE LA GREU SITUACIÓ QUE PATEIXEN:
Així podran tenir drets bàsics com l'escolarització, accés a Serveis Socials i podran donar d'alta l'aigua, la llum i la calefacció, tal i com hem explicat amb més detall al començament d'aquest comunicat.


8.- ARA ESTEM TREBALLANT PER REPARAR ELS PISOS:
Que estem treballant per reparar els pisos, ja que alguns estaven en una situació deplorable. Una vegada tinguin uns mínims necessaris, el que farem és pintar l'escala del bloc, tal com ens vam comprometre amb els veïns i veïnes.

9.- AGRAÏMENT ALS VEÏNS I VEÏNES PER LA SEVA SOLIDARITAT, CIVISME I PACIÈNCIA PER LES POSSIBLES INCOMODITATS CAUSADES:
Una vegada més, agraïm als veïns i veïnes del bloc, que hem batejat com a BLOC DIGNITAT DE SALT, tot el que han fet per les famílies de la PAH-GIRONA-SALT.

10.- SUPORT DE LA SOCIETAT A INICIATIVES COM AQUEST:

Hem rebut mostres de suport a la lluita del BLOC DIGNITAT DE SALT que volem aprofitar per agrair amb tot el nostre cor. I també volem dir que la PAH-GIRONA-SALT pensem que els Ajuntaments i la societat en general haurien de donar tot el seu suport a iniciatives com aquesta, que promouen valors de bon veïnatge, solidaritat i convivència i que defensen el Dret a l'Habitatge i el Dret a una Vida Digna.




VERSIÓN EN CASTELLANO





EN REFERENCIA A LA SITUACIÓN DE LAS LIBERACIONES DE PISOS VACÍOS PROPIEDAD DE BANCOS EN LA PLAZA CATALUÑA 3 DE SALT, LA *PAH-GIRONA-SALT QUEREMOS HACER LAS SIGUIENTES 10 PUNTUALIZACIONES:






1.- LA CARENCIA De EMPADRONAMIENTO POR PARTE DE CiU En SALT ATENTA CONTRA LOS DERECHOS HUMANOS Y LOS DERECHOS SOCIALES:



Denunciamos que la carencia de empadronamiento, que de forma ilegal impide el equipo de gobierno de CiU en el Ayuntamiento de Salt, provoca graves perjuicios a las familias:



-       Desprotección de los menores acabados de nacer.
-       Hay menores que no pueden ser escolarizados.
-       No se pueden dar de alta los servicios de agua, luz y calefacción.

-       Problemas para acceder a los Servicios Sociales y a los Servicios Sanitarios.



Os queremos recordar también la normativa legal según la cual los Ayuntamientos tienen la obligación de hacer efectivos los empadronamientos, aunque las personas no dispongan de contratos de alquiler ni de escrituras de una vivienda. En estos casos, personal de Servicios Sociales o de la Policía Local se tiene que desplazar a las viviendas para comprobar que las personas o familias viven en las viviendas y las tiene que empadronar.



Ésta es la normativa legal que nos ampara y que el equipo de gobierno de CiU de Salt se está saltando:



FUNDAMENTOS DE DERECHO:



PRIMERO.- Tanto el artículo 15 de la Ley 7/1985, de 2 de abril, Reguladora de las Bases del Régimen Local [modificado por la Ley 4/1996, de 10 de enero] como el artículo 54 del Reglamento de Población y Demarcación Territorial de las Entidades Locales [en la redacción dada por Real decreto 2612/1996, de 20 de diciembre, por el cual se modifica lo dispuesto en el anterior Real decreto 1690/1986, de 11 de julio] señalan taxativamente que “Toda persona que viva en España está obligada a inscribirse en el padrón del municipio en el cual resida habitualmente”.



SEGUNDO.- Por medio de Resolución de 4 de julio de 1997, conjunta de la Presidenta del Instituto Nacional de Estadística y del Director general de Cooperación Territorial, se dictan las Instrucciones Técnicas a los Ayuntamientos sobre actualización del Padrón municipal, en las cuales se dispone entre otras cosas que “El Padrón es el registro administrativo que pretende reflejar el domicilio donde residen las personas que viven en España. Su objetivo es, por lo tanto, dejar constancia de un hecho, por lo cual, en principio, no tiene que resultar distorsionado ni por los derechos que puedan o no corresponder al vecino para residir en este domicilio…”, que “la posibilidad que el Ayuntamiento solicite del vecino el título que legitime la ocupación de la vivienda (artículo 59.2 del Reglamento) no atribuye a las Administraciones locales ninguna competencia para juzgar cuestiones de propiedad” y que este título puede “incluso, no existir en absoluto (caso de la ocupación sin título de una propiedad ajena, sea pública o privada). En este último supuesto, el gestor municipal tendría que comprobar por otros medios (informe de Policía local, inspección del propio servicio, etc.) que realmente el vecino habita en este domicilio, y en caso afirmativo inscribirlo en el Padrón, con completa independencia que el legítimo propietario ejercite sus derechos ante las autoridades o Tribunales competentes, que nunca serán los gestores del Padrón”.



TERCERO.- La Ley 30/92, de 26 de noviembre, de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común, dispone en su art. 42 la obligación de la Administración de dictar resolución expresa en todos los procedimientos, a notificarla, y a respetar los plazos establecidos, y en los artículos 74 y 75 a impulsar el procedimiento y actuar con celeridad; igualmente, señala en su art. 53.2 que el contenido de estos actos tiene que ajustarse a lo que se dispone por el ordenamiento jurídico y será determinado y adecuado a las finalidades de aquellos, y en el art. 54 que todos los actos que respondan a una solicitud de iniciación como las delimitadas en el art. 70, tendrán que ser “motivados, con sucinta referencia de hechos y fundamentos de derecho”.




2.- LIBERACIÓN DE LOS PISOS SIEMPRE INFORMANDO A LAS RESPONSABLES DE LA ASOCIACIÓN DE LA ESCALERA:



Que la ocupación se ha hecho siempre informando al por menor a la Presidenta de la escalera, tal y como podemos demostrar, a través de varias comunicaciones y a otros vecinos y vecinas del inmueble. Incluso, cuatro miembros de la PAH asistimos a una reunión de escalera convocados por la presidenta, donde se informó sobre las situaciones de emergencia que vivimos a la PAH-GIRONA-SALT y donde los vecinos y vecinas votaron y decidir por unanimidad apoyarnos solidario.




3.- VISITA DE PERIODISTAS DE SICOM A LOS PISOS LIBERADOS EL 4 DE FEBRERO:
Mucho antes de que la liberación de los pisos se conociera, se realizó un reportaje periodístico. Esto pasó el 4 de febrero. La presidenta de la escalera también estaba informada e intervinieron varios vecinos. Fruto de este riguroso trabajo periodístico de SICOM, podéis ver este vídeo:






4.- QUE CUANDO LA POLICÍA LOCAL CONOCIÓ LA SITUACIÓN ACTUÓ DE FORMA ILEGAL, ATENTANDO CONTRA DERECHOS BÁSICOS DE LAS PERSONAS, MUCHAS DE ELLAS MENORES DE EDAD, COMO EL DERECHO A DOMICILIO:



Un policía local nos confirmó que las órdenes eran políticas y que llegaban a través del Alcalde, Jaume Torramadé.



Tapiar pisos donde viven personas, sin orden judicial, es un acto criminal que puede llegar a suponer penas de prisión. Todo ello está denunciado a los juzgados.




5.- ESTRATEGIA DEL ALCALDE TORRAMADÉ DE PRESIÓN Y AMENAZAS A LOS VECINOS PORQUE NOS DEJARAN DE APOYAR:



Que una vez se hizo pública la situación, el equipo de gobierno de CiU en el Ayuntamiento de Salt inició la estrategia de presión y amenazas contra los vecinos. Hasta el punto que citó ilegalmente a la Presidenta de la escalera en las dependencias de la Policía Local. Que CiU pretendía que los vecinos se giraran en contra pero no lo han conseguido.




6.- LA PRESIDENTA DE LA ESCALERA SE PRESENTA A UNA LISTA ELECTORAL DE SALT Y VIENDO LA DIMENSIÓN QUE COGÍA TODO ELLO, SE ASUSTÓ.




7.- LA PAH-GIRONA-SALT ESTAMOS COMPLETAMENTE DE ACUERDO CON LAS DECLARACIONES DE LA PRESIDENTA CUANDO PIDE EN EL AYUNTAMIENTO DE SALT QUE EMPADRONE A LAS FAMILIAS, PARA EMPEZAR A RESOLVER LA GRAVE SITUACIÓN QUE SUFREN:



Así podrán tener derechos básicos como la escolarización, acceso a Servicios Sociales y podrán dar de alta el agua, la luz y la calefacción, tal y como hemos explicado con más detalle a comienzos de este comunicado.




8.- AHORA ESTAMOS TRABAJANDO PARA REPARAR LOS PISOS:



Que estamos trabajando para reparar los pisos, puesto que algunos estaban en una situación deplorable. Una vez tengan unos mínimos necesarios, lo que haremos es pintar la escalera del bloque, tal y como nos comprometimos con los vecinos y vecinas.

9.- AGRADECIMIENTO A LOS VECINOS Y VECINAS POR SU SOLIDARIDAD, CIVISMO Y PACIENCIA POR LAS POSIBLES INCOMODIDADES CAUSADAS:



Una vez más, agradecemos a los vecinos y vecinas del bloque, que hemos bautizado como BLOQUE DIGNIDAD DE SALT, todo lo que han hecho por las familias de la PAH-GIRONA-SALT.



10.- APOYO DE LA SOCIEDAD A INICIATIVAS COMO ESTA:



Hemos recibido muestras de apoyo a la lucha del BLOQUE DIGNIDAD DE SALT que queremos aprovechar para agradecer con todo nuestro corazón. Y también queremos decir que la PAH-GIRONA-SALT pensamos que los Ayuntamientos y la sociedad en general tendrían que dar todo su apoyo a iniciativas como esta, que promueven valores de buena vecindad, solidaridad y convivencia y que defienden el Derecho a la Vivienda y el Derecho a una Vida Digna.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada